tankar


det ligger någonting i det.
det blir grått och tråkigt på hösten.
inte som sommaren.
jag kommer ihåg för ungefär två år sedan.
det var denna tiden på året.
jag kunde spendera tiden med att lyssna på musiken
som tog mig bort i andra tankar. tankar på andra sidan.
jag skolkade en del. en jävla massa. satt inne på mitt rum
och drömde mig bort till en finare värld.
en bättre och ljusare..
jag skrev en del. det övergick till självmordstankar.

om jag ska vara ärlig började allt detta hösten -04.
man började tänka om. var det värt det?
man vet inte vart man ska ta vägen och man vill
berätta för någon - men vafan ska man säga`?
jag har under hela min uppväxt fått höra att jag är svag.
att jag är ful och ovärdelig. och framför allt  fet 
jag har alltid tyckt att jag varit annorlunda.  
något som skiljer sig som alla andra.
jag har aldrig velat vara kvar i denna ort.
har så många minnen. överallt. överallt i denna
äckliga ort.

jag drömmer om att få komma bort.
som i veronica maggios låt " 17 år "

Det var 17 år
17 år i staden där jag växte upp och så
märker du hur fort det går?
och jag var 17 år ville inte va den
som blev kvar


men nu kan vi stryka 17 och skriva dit 15 ? ;D

men nu ska vi fan inte deppa sönder.
han sa att han gillade mig.
jag låg sömnlös hela natten.
egentligen halva.
men det lät bättre med hela.
jag har tänkt på honom hela dagen också.
jag skulle plugga. få in saker i skallen för
en gångs skull.
de gick la sådär när allt bara snurrade runt honom.
kan man känna såhär efter tre gånger man träffat varandra?
eller är allt bara inbilning? kommer det sluta som alltid? sårad och ensam kvar?
 jag vet inte - men det kändes bra att han fick mig att le sådär.
det kändes bra att gå nära honom. jag kände mig sådär mysigt trygg hos honom.
det kändes bra för en gångs skull att det gick så långsamt.
jag lyssnar på hans spellista om och om igen.

är det dähär ni kallar förälskelse?





Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0